Grubość powłoki lakierniczej

Często kupując samochód używany do dyspozycji od sprzedającego otrzymujemy czujnik grubości lakieru. Rzadko jednak kto wie jaka grubość powłoki lakierniczej jest odpowiednia. Warto tutaj zaznaczyć iż na rynku samochodów używanych znajdziemy wiele egzemplarzy powypadkowych których warto unikać.

Oryginalna grubość powłoki lakierniczej mieści się w przedziale 80-130 mikronów, w zależności od miejsca pomiaru oraz roku produkcji samochodu, takie elementy jak przetłoczenia na drzwiach czy nadkolach zazwyczaj są minimalnie grubiej polakierowane ( 120 -130 mikronów ), elementy proste jak maska czy dach ( 80-110 mikronów ).

Elementy lakierowane powierzchownie pistoletem nanometycznym wykażą nam grubość powłoki lakierniczej na poziomie 160-190 mikronów.  Taka grubość świadczy o tym iż lakier musiał być zmatowiony lub zniszczony w związku z czym został odnowiony.

Element lakierowany ponownie po zarysowaniu pokaże nam grubość lakieru na poziomie 250-290 mikronów, świadczyć to może o naprawie lakierniczej bez użycia szpachlówki. może to oznaczać drobną rysę lub obicie od kamieni drogowych.

Element naprawiany blacharsko z użyciem szpachlówki to grubość od 350-400 mikronów w zwyż,  świadczyć to może o tym iż samochód miał kolizję bądź stłuczkę w której ucierpiały elementy blacharskie, które następnie były prostowane i szpachlowane przez blacharzy.

Grubość powyżej 1200 mikronów to ewidentna szpachla która w dużej powierzchni może z czasem pękać i odpadać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *